“Robin. Merken zichtbaar maken, hoe doe jij dat eigenlijk?” Dat is een goede vraag! Er zijn namelijk meer experts die jou merk zichtbaar kunnen maken; Fotografen, marketeers, social media specialisten, noem ze maar op. Echter, ik ben geen fotograaf en ook geen marketeer. Maar, wat ben ik dan wel?
Mijn rol als ontwerper en strateeg
Ik ben een ontwerper en strateeg. Ondernemers helpen om hun bedrijf te vertalen naar een visueel merk, dat doe ik het liefst. In tegenstelling tot anderen, houd ik mij dus niet in de eerste plaats bezig met fotografie of het schrijven van vindbare content. Ik ben een ontwerper, dus ik vertaal jouw verhaal, product of idee in een passend ontwerp. Met de uitingen die ik voor jou ontwerp, kan jij jouw merk positioneren in de markt en jouw een match maken met jouw ideale doelgroep.
Waarom noem ik mijzelf een strateeg?
Ik krijg weleens de reactie: “Jij noemt jezelf dus ook strateeg. Interessante keuze!” Ik zal je uitleggen waarom ik deze keuze heb gemaakt.
“Ik ben ervan overtuigd dat het niet alleen
draait om zomaar een ‘mooi’ ontwerp.”
Ik ben ervan overtuigd dat het niet alleen draait om zomaar een ‘mooi’ ontwerp. Het gaat ten diepste om het onderliggende doel, want ‘mooi’ is subjectief. We denken dus na over: wie ben jij, wie is jouw doelgroep en wat heb je hen te bieden. Zodoende ontwerp ik niet alleen ‘mooie’ uitingen, maar vooral strategische uitingen. Uitingen die passen bij jou als ondernemer en bijdragen aan het behalen van jouw doelstellingen.
Wat kan ik voor jou als ondernemer betekenen?
Je denkt nu vast: “Leuk Robin, deze onderbouwing. Maar nu even concreet, wat kan jij voor mij als ondernemer betekenen?” Een scherpe vraag. Hieronder zal ik het voor je toelichten.
1. Visuele identiteit ontwerpen
Ik kan voor jouw merk een herkenbare huisstijl ontwerpen, waarmee je laat zien wie jij bent als ondernemer.
2. Merkstrategie uitwerken
Ik kan met jou een doordachte merkstrategie opstellen, waarmee jij een match gaat maken met jouw ideale doelgroep.
3. Uitingen / website ontwikkelen
Ik kan voor jouw merk treffende marketing-uitingen ontwerpen, zoals een website, brochures of merchandise.
Wat vind ik belangrijk in een samenwerking?
De projecten die ik uitvoer met mijn opdrachtgevers zijn erg uiteenlopend. Het gaat eigenlijk altijd om maatwerk. Om zo’n samenwerking goed te laten verlopen, hecht ik waarde aan de volgende kernwaarden: betrokkenheid, eerlijkheid en daadkracht. Deze 3 waarden vind ik belangrijk in een samenwerking. Ze definiëren mij als ontwerper en ondernemer.
“Betrokkenheid, eerlijkheid en daadkracht.
Deze 3 waarden vind ik belangrijk in een samenwerking.”
Laten we kennismaken!
Nu je weet wat mijn rol inhoudt, ben je vast benieuwd naar wat ik voor jouw vraagstuk kan betekenen. Laten we kennismaken, dan sparren we samen over de toekomst van jouw merk. Tot snel!